معتمدیان: تبعیض منطقه‌ای در قطعی برق وجود ندارد / افزایش ساعات قطعی برق خارج از برنامه به علت فشار به شبکه برق است ازسرگیری پرواز‌های منظم باکو–تهران از اول سپتامبر رئیس کمیسیون عمران مجلس: خط انتقال آب طالقان مهرماه به تهران و البرز می‌رسد پیش‌بینی قیمت طلا و سکه فردا پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۴ / بازار طلا همچنان تحت تاثیر دلار طرح جدید فروش اقساطی خودرو ریسپکت مرداد ۱۴۰۴ + شرایط فروش قرعه کشی ایران خودرو آغاز شد + آمار تالار شیشه‌ای قرمز شد/ یازدهمین افت پیاپی بازار سرمایه طلای بورسی از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد وزیر راه: کاهش تراز آب خزر معیشت ساحل‌نشینان و کشتیرانی را تهدید می‌کند مدیرکل صمت استان تهران: امسال سال سختی برای بخش صنعت است دستور بانک مرکزی برای فعالیت شبانه‌روزی ۴ بانک مجوز پرواز هواپیما‌های MD به نجف صادر شد ببینید | تعطیلی تهران منتفی است ورود شرکت‌های نفتی چین به صنعت نفت عراق وضعیت بحرانی برق در این استان با افزایش ۳ برابری مصرف

احیای کارت سوخت برای جلوگیری از قاچاق است نه سهمیه‌بندی

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی احیای کارت سوخت را برای جلوگیری از قاچاق بنزین و گازوئیل دانست و گفت: هیچ صحبتی برای گران‌کردن بنزین یا دونرخی و سهمیه‌بندی مطرح نیست.
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۲ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - 2019 July 23
کد خبر: ۱۷۱۹۲

به گزارش راهبرد معاصر، اسدالله قره‌خانی با اعلام اینکه دولت کارت  سوخت را از 20 مرداد مجدداً احیا خواهد کرد، گفت: «زیرساخت‌های این کار وجود دارد و بعد از کلان‌شهرها، در شهرهای کوچک اعمال می‌شود».

 

وی در پاسخ به این سؤال که آیا این کار مقدمه برای گرانی بنزین نیست، تصریح کرد: «اراده دولت بر افزایش قیمت حامل‌های انرژی بوده ولی وقتی مجلس مصلحت ندانست این کار اتفاق افتد، دولت نیز کارت سوخت را عملیاتی نکرد تا اینکه هم‌اینک چنین اقدامی را انجام داده است».

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه دولت دلیل احیای کارت سوخت را پایش و مدیریت سوخت بیان می‌کند، افزود: «قاچاق سوخت را خاصه در بخش گازوئیل در جنوب کشور شاهد هستیم و از مرزهای شرقی نیز بنزین قاچاق می‌شود و متأسفانه این ارقام کم نیست، لذا دولت قصد دارد کارت سوخت را مجدداً احیا کند».

 

وی گفت :«پالایشگاه‌ها همگی دولتی هستند؛ لذا از این مسیر قاچاق صورت نمی‌گیرد. شرکت پخش نیز دولتی است و تنها جایگاه‌های توزیع سوخت می‌ماند و در این بخش شائبه بیشتر است».

 

قره‌خانی اضافه کرد: «در جایگاه سوخت محتمل است کامیون تخلیه، بنزین را تخلیه نکرده و سر از دیگر جاها در آورد یا اینکه یک خودرو چندین بار سوخت‌گیری نماید».

 

وی ادامه داد: «با احیای کارت سوخت مشخص می‌شود قاچاق از کجا درز پیدا می‌کند؛ آیا از طریق خودروهاست یا توسط جایگاه‌های خصوصی صورت می‌گیرد؟».

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر
آخرین اخبار